loading...
In the Name Of Allah 7
Z.N.R بازدید : 23 جمعه 21 تیر 1392 نظرات (1)

تحصیل زیادتی های لباس را مانع عبادت الهی  نگرداند . اگر حق تعالی روزی را بر او فراخ گرداند، در خور آن بخورد و بپوشد و صرف نماید و به برادران مومن بدهد.

اگر روزی بر او تنگ شود ، قناعت نماید و به حرام و شبه خود را آلوده نکند ، چنانچه در حدیث معتبر از امام صادق (ع) منقول است که هرگاه خدا نعمتی به بنده ی خود کرامت فرماید و اثر آن نعمت بر او ظاهر شود، او را دوست خدا می نامند و یادکننده ی نعمت پروردگار خواهد بود .

در حدیثی دیگر از آن حضرت منقول است که هرگاه حق تعالی نعمتی به بنده کرامت فرماید ، دوست می دارد که اثر آن نعمت را بر او ببیند .

از حضرت امیرالمومنین (ع) منقول است که باید از برای برادر مومن خود زینت کنید چنانچه از برای بیگانه زینت می کنید که خواهید شما را به نیکو ترین هیئتی بیند .

به سند معتبر منقول است که حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در تابستان بر روی حصیر می نشستند و در زمستان بر روی پلاس و در خانه جامه های گنده می پوشیدند و چون بیرون می آمدند ، برای مردم زینت می کردند .

از امام صادق (ع) منقول است که حق تعالی زینت و اظهار نعمت را دوست می دارد و ترک زینت و اظهار بد حالی را دشمن می دارد و دوست می دارد که اثر نعمت را در بنده ی خود ببیند . به اینکه جامه ی خود را خوشبو دارد ، خانه را نیکو دارد و ساحت های خانه  را بروبد حتی آنکه چراغ پیش از فرو رفتن آفتاب روشن کردن ، فقر را زایل می کند و روزی را زیاد می کند .

از حضرت امیرالمومنین (ع) منقول است که حق تعالی جمعی را خلق کرده است که برای شفقت ، بر ایشان دنیا را تنگ کرده است و محبت دنیا را از ایشان برداشته است پس به سوی آخرت که حق تعالی ایشان را به سوی آن خوانده راغب گردیده اند و بر تنگی معاش و مکروهات دنیا صبر می کنند و مشتاقند با آنچه نزد خدا ست از کرامت ابدی و جان خود را در رضای خدا در باخته اند و آخر کار ایشان ، شهادت است . پس چون به شاءن آخرت روند ، حق تعالی از ایشان خشنود باشد و می دانند که مرگ راهی است که همه را در پیش است . پس توشه برای آخرت خود اندوخته اند و طلا و نقره جمع نکرده اند و جامه های گنده می پوشند و به قوت ضروری قناعت می نمایند و زیادتی ها را در راه خدا می دهند ، که توشه ی آخرت ایشان باشد و از برای رضای خدا با نیکان دوستی می کنند و از برای خدا با دشمنان ، دشمنی می کنند ، ایشانند چراغهای راه هدایت و ایشانند متنعّم به نعیم آخرت .

یوسف بن ابراهیم گوید که به خدمت حضرت ابی عبدالله (ع) رفتم و جامه های خز پوشیده بودم ، پرسیدم : چه می فرمایید در جامه ی خز ؟ فرمود که باکی نیست.

به درستیکه چون امام حسین (ع) شهید شد جامه ی خز پوشیده بود و چون حضرت امیرالمومنین (ع) عبد الله بن عباس را فرستاد که با خوارج نهروان سخن گوید بهترین جامه های خود را پوشید و به بهترین بوهای خوش خود را خوش بو کرد و بر بهترین اسبان سوار شد و به نزد ایشان رفت ، گفتند : تو از بهترین مردمی چرا لباس جبّاران را پوشیده و بر اسبان ایشان سوار شده ای؟

عبدالله بن عباس این آیه را خواند" قل من حرم زینه الله الّتی اخرج لعباده و الطیبات من الرّزق " یعنی بگو یا محمّد (ص) که کی حرام کرده است زینتی را که خدا برای بندگانش بیرون آورده است و روزی های طیب و نیکو را ، پس حضرت فرمود که جامه های نفیس بپوش و زینت کن که خدا نیکو است و نیکو را دوست دارد ، اما باید که از حلال باشد .

در حدیث معتبر وارد شده است که سفیان ثوری که از مشایخ صوفیه است به مسجدالحرام آمد و دید که  حضرت امام جعفر صادق (ع) نشسته و جامه های پر قیمت نیکو پوشیده است ، گفت والله بروم و او را بر این جامه ها سرزنش کنم . پس نزدیک آمد و گفت : ای پسر رسول خدا (ص) و الله که پیغمبر چنین جامه ای نپوشیده و هیچ یک از پدرانت چنین جامه ای نپوشیده اند .

حضرت فرمود : پیغمبر(ص) در زمانی بودند که روزی بر مردم تنگ بود ، امروز بر مردم روزی فراخ است . سزاوارترین مردم به مصرف کردن نعمتهای خدا نیکانند، پس آیه ای که گذشت را بر او خواند و فرمودند که ما سزاوارترین مردمیم به تصرف در آنچه خدا عطا کرده است . ای ثوری این جامه را که می بینی برای مردم پوشیده ام پس دامن جامه را بالا کردند و به او نمودند جامه ی گنده که در زیر پوشیده بودند و فرمودند من این جامه ی گنده را برای خود پوشیده ام و این جامه های نیکو را برای مردم، پس دست زدند و جامه ی بالای سفیان را دور کردند او در زیر جامه ی گنده ، جامه ی نازکی پوشیده بود، فرمودند که جامه ی پایین را برای لذت نفس خود و جامه ی بالا را برای فریب مردم پوشیده ای .

در حدیث معتبر از عبدالله بن حلال منقول است که گفت : عرض کردم به خدمت حضرت امام رضا (ع) که چه بسیار خوش می آید مردم را از احوال کسانی که طعام های بد مزه و ناگوار میخورند و جامه های گنده می پوشند و اظهار شکستگی و خشوع می کنند ، فرمود که : مگر نمی دانی که حضرت یوسف پیغمبر و پیغمبر زاده بود و قباهای دیبای طلا باف می پوشید ، بر مجالس آل فرعون می نشست و حکم در میان مردم می کرد و مردم را با لباس او کاری نبود ، از او عدالت در حکم میخواستند . امام می باید که آنچه گوید راست گوید و هر گاه وعده کند، وفا کند و حکم به عدالت کند. خدا حلال را بر کسی حرام نکرده است پس خواندند این آیه را که : قل من حرّم زینه الله ...و بسیاری از اخبار مناسب این فصل را در کتاب عین الحیوه ایراد نموده ام(علامه محمد باقر مجلسی)

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است

سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.

این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 45
  • بازدید کلی : 1,075